Toppertje

Toen ik zojuist vanuit mijn werk naar huis fietste zag ik in een wak in het parkje een Topper (the duck formerly known as Toppereend). Het bruine verenkleed met de witte bles wijzen op een vrouwtje, maar is het misschien een jong mannetje, gezien de grijze veren hier en daar?
Om dat ik nog nooit een Topper in het park zag ben ik even teruggelopen met mijn camera voor een paar plaatjes. De eend werkte prima mee en kwam zelfs naar me toen zwemmen en passeerde enige malen op drie meter afstand, waarmee weer bevestigd is dat schuwheid geen graadmeter is voor ontsnaptheid.

Eerst dacht ik dat het beest verzwakt was door de winter, maar zij of hij dook veelvuldig en had daarbij ook succes.

Geef een reactie

