Zwartkopmeeuwen en weidevogels

Na een week binnen met griep was ik vandaag hard toe aan een uitje. Fietsen of lopen zag ik nog niet zitten, dus ben ik naar Ransdorp gereden, waar het in de omgeving altijd wel leuk vogelen en fotograferen is. Vooral de grote aantallen Zwartkopmeeuwen die daar in de weilanden foerageren leken me wel wat.

Zwartkopmeeuw Mediterranean Gull Ichthyaetus melanocephalus Arnold Meijer

Adult Zwartkopmeeuw in Zomerkleed

Zwartkopmeeuw Mediterranean Gull Ichthyaetus melanocephalus Arnold Meijer

Deze Zwartkopmeeuw werd lastig gevallen door een opdringerige Kokmeeuw

Tureluur Common Redshank Tringa totanus Arnold Meijer

Vooral met de fotos van deze Tureluur was ik erg tevreden.

Tureluur Common Redshank Tringa totanus Arnold Meijer

Tureluur Common Redshank Tringa totanus Arnold Meijer

Tureluur Common Redshank Tringa totanus Arnold Meijer

Grutto Black-tailed Godwit Limosa limosa Arnold Meijer

In de weilanden rond Ransdorp kom je nog veelvuldig de Grutto tegen.

Grutto Black-tailed Godwit Limosa limosa Arnold Meijer

Grutto Black-tailed Godwit Limosa limosa Arnold Meijer

Scholekster Eurasian Oystercatcher Haematopus ostralegus

Ook de Scholekster is een normale verschijning

Geef een reactie

